ПОЛОЖЕННЯ

про шкільні методичні об'єднання

педагогічних працівників

Глибоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів

1. Загальні положення

1.1. Методичні об'єд­нання (далі МО) вчителів-предметників школи — це структурний підрозділ методичної служби школи.

1.2. МО створюється за наяв­ності не менше трьох учителів, які викладають один навчальний предмет. Можливе створення предметних МО гумані­тарного, суспільно-гуманітарного, математично-природни­чого.

1.3. Керівництво роботою МО здійснює голова, який призна­чається наказом по школі, а за його відсутності — секретар МО.

1.4. МО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи методичного об'єднан­ня узагальнюються у вигляді звітів.

1.5. Засідання МО проводяться 4-5 разів упродовж навчального року:

· Організаційне засідання, ви­вчення нормативної бази. (Ве­ресень)

· Методична тема, вивчення ме­тодичних рекомендацій усіх рівнів. (Жовтень)

· Методична тема, аналіз участі в І і II етапах предметних олімпіад, звіти про курсову перепідготовку, за календарний рік. (Грудень)

· Творчі звіти вчителів, які ате­стуються. (Лютий)

1.6. Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР, який контролює окремий предмет або цикл предметів.

1.7. Уся діяльність МО здійсню­ється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспек­тиву згідно з програмою розвитку школи та цим Положенням і пе­редбачає багатопланову та різно­манітну за змістом і формами ро­боту з метою забезпечення безпе­рервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації методичної теми школи.

1.8. Зміст роботи МО має пе­реважно інформаційно-консуль­тативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

1.9. У своїй роботі методичні об'єднання підзвітні педагогічній раді школи.

2. Діяльність методичного об'єднання спрямовується на виконання таких завдань:

2.1. Вдосконалення науково-тео­ретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів мето­дичного об'єднання з метою на­дання якісної базової і повної за­гальної середньої освіти;

2.2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, пси­хологічного забезпечення вчителів;

2.3. Вивчення, впровадження пер­спективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;

2.4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю учасників освітнього процесу;

2.5. Забезпечення засвоєння і впро­вадження найбільш ефективних технологій, методик і технік нав­чання та виховання здобувачів освіти;

2.6. Конкретне відбиття загально-дидактичних, загально-педагогічних, психологічних положень сто­совно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.

3. Зміст та основні напрями діяльності МО

3.1. Проведення проблемного ана­лізу результатів освітнього процесу.

3.2. Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов'яз­кових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпе­чення, корегування вимог домінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3.3. Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять педагоги до навчальних програм і які забезпечують засвоєння здобувачами освіти вимог Державних освітніх стандартів.

3.4. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації пе­дагогів.

3.5. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення за­своєння здобувачами освіти навчального ма­теріалу відповідно до Державних освітніх стандартів.

3.6. Прийняття рішень про підго­товку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, ор­ганізація їхньої розробки та за­своєння.

3.7. Розробка методичних реко­мендації для учасників освітнього процесу щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.

3.8. Організація роботи диферен­ційованих методичних семінарів для різних груп учителів.

3.9. Діяльність методичного об'єднання:

· розробка та експертиза кон­цепції нових навчальних курсів як обов'язкових, так і додат­кових, відповідних навчальних програм, освітніх техно­логій і методик;

· інтеграція нових навчальних програм у цілісну освітню програму ЗЗСО;

· обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на МО;

· аналіз ходу та результатів інно­ваційної діяльності;

· прогнозування необхідного науково-методичного забезпе­чення навчальної роботи за профілем;

· проведення проблемного ана­лізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює МО;

· організація та корекція стра­тегічних документів ЗЗСО в межах своєї компетенції;

· керівництво дослідницькою роботою учнів;

· подання пропозицій з поліп­шення науково-методичної ро­боти в ЗЗСО;

· організація різних творчих кон­курсів, інтелектуальних мара­фонів;

· організація роботи зі створен­ня та збагачення банків даних про перспективні нововведен­ня та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;

· встановлення і розвиток твор­чих зв'язків і контактів з ана­логічними підрозділами інших ЗЗСО, ВНЗ і науково-дослідни­цьких інститутів, дослідника­ми в інтересах вдосконалення своєї роботи;

· розробка методичного інстру­ментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.

3.10. Методичне об'єднання має право:

· подавати пропозиції щодо по­ліпшення освітнього проце­су в школі;

· звертатись за консультаціями з проблем навчання та на­вчальної діяльності здобувачів освіти до за­ступника директора школи НВР;

· ставити питання про заохочен­ня своїх членів за успіхи в ро­боті, активну участь в інно­ваційній діяльності;

· готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;

· ставити питання про публіка­цію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;

· рекомендувати своїм учасни­кам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи.

Кiлькiсть переглядiв: 462

Коментарi